JÄSENTUOTTEIDEN MYYNTI- JA TOIMITUSEHDOT

Voimassa 3.6.2021 alkaen

Yleistä tietoa Suomen Navigaatioliiton jäsentuotteiden myynnistä.

Tuotteet myy Suomen Navigaatioliitto ry (Y-tunnus 0221064-2). Pidätämme oikeuden hintojen ja postituskulujen muutoksiin.

Jäsentuotteet ovat Suomen Navigaatioliiton jäsenseurojen jäsenille suunnattuja tuotteita joilla osoitetaan käyttäjän laivuriarvon lisäksi seurajäsenyys.

Oikeus ostaa ja käyttää jäsentuotteita on vain henkilöillä joilla on hyväksytysti suoritettu Suomen Navigaatioliiton merenkulkututkinto sekä voimassa oleva jäsenyys Suomen Navigaatioliiton jäsenseurassa.

Poikkeuksena tähän on laivuriviirin osto ja käyttäminen johon on oikeus myös Suomen Purjehdus ja Veneilyliiton alaisen jäsenseuran jäsenellä, edellyttäen että kyseisellä henkilöllä on hyväksytysti suoritettu Suomen Navigaatioliiton merenkulkututkinto.

Tutkintosuoritus ja voimassa oleva jäsenyys varmistetaan aina ennen tilauksen hyväksymistä.

Huom! Edellä mainitusta poiketen voi kuka tahansa ostaa KIPPARILAKIN.

Todistukset suoritetuista merenkulun tutkinnoista.

Toimistolta voi tilata tutkintotodistuksia hyväksytysti suoritetuista Suomen Navigaatioliiton merenkulkututkinnoista, myös vuosia sitten suoritetuista tutkinnoista. Todistuksen toimittamiseen tarvitaan aina henkilön syntymäaika ja henkilötunnus ja suorituksen vahvistamista varten mahdollisimman tarkasti rajattu tutkintosuorituksen päivämäärä ja tutkintopaikka (kaupunki/kaupungin osa/suorituspaikka/tutkinnon järjestänyt seura). Todistuksesta veloitetaan kulloinkin voimassa oleva todistusmaksu + toimituskulut.

Todistuksen voi myös noutaa toimistolta jolloin toimituskuluja ei peritä. Tilaus on kuitenkin tehtävä ennakkoon.

Tilaaminen

Tilaus tehdään täyttämällä näiltä sivuilta löytyvä tilauslomake. Mahdollisimman kattavasti täytetty lomake nopeuttaa tilauksen käsittelyä.

Voit myös täydentää tilaustietoja liittämällä tutkinto/jäsenyys -tietoja tilauslomakkeeseen.

Mikäli lomakkeen täyttämisessä tai liitteiden lähettämisessä esiintyy ongelmia voit olla yhteydessä liiton toimistoon, toimiston aukioloaikoina puhelimitse 050 550 8827, tai kysellä lisätietoja sähköpostitse astrofus@suomennavigaatioliitto.com.

Tilausvahvistus

Tilaus vahvistetaan sähköpostilla.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

MAKSUTAPANA VAIN ENNAKKOMAKSU

Ennakkomaksu:

Suoritetuksi ilmoitettu tutkinto kohdistetaan arkiston tietoihin. Kun suoritus on löydetty ja tarvittava jäsenyys on vahvistettu, lähetämme ennakkolaskun asiakkaan sähköpostiosoitteeseen.

Postitamme tilatut tuotteet, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Asiakas voi vaihtoehtoisesti toimittaa kopion maksusuorituksesta sähköpostin liitteenä, jolloin tilauksen toimitus nopeutuu. Maksukopiosta tulee käydä ilmi maksun ajankohta, maksettu summa, maksajan nimi, maksun saajan nimi ja tilinumero sekä viitenumero.

Maksu tulee suorittaa heti kun asiakas on vastaanottanut tilausvahvistuksen. Maksu osoitetaan ennakkolaskun mukaisesti tilille:

Suomen Navigaatioliitto ry

IBAN: FI14 8000 1701 1268 57 BIC/SWIFT: DABAFIHH.

Käsittelemme tilausten maksutapahtumat toimiston aukioloaikana. Pidämme varausta voimassa 5 arkipäivää, jonka jälkeen tilaus raukeaa, jos ennakkomaksua ei ole suoritettu.

Toimitusaika

Tavoitteemme on, että ne tilaukset, joiden maksuvahvistukset saapuvat meille ennen klo 14.00 (toimiston aukiolo päivinä) lähtevät kuljetukseen saman päivän aikana. Varmista toimiston poikkeavat aukioloajat liiton nettisivuilta ”yhteystiedot” alla.

Toimitustapa ja toimituskulut:

Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset joko pakettina tai kirjeenä. Mikäli toimitus halutaan käsiteltävän särkyvänä pakettina, lisätään toimituskuluihin erilliskäsiteltävän paketin maksu voimassaolevien hintojen mukaan. Toimituskustannukset ovat aina nähtävissä tilausvahvistuksessa. Toimitukset Postin välityksellä. Poikkeavista toimitustavoista on aina sovittava erikseen tilauksen yhteydessä.

Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia, käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Ennen kun teet palautuksia ole yhteydessä Navigaatioliiton toimistoon, toimiston aukioloaikoina puhelimitse (050 550 8827), tai sähköpostitse astrofus@suomennavigaatioliitto.com

Asiakas sitoutuu maksamaan palautuksesta aiheutuvat lähetyskulut.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi pankkitilinumerosi

tilauksen viitenumero sekä kopio tilausvahvistuksesta

Noutamatta jätetyt toimitukset tai lunastamattomat postiennakkolähetykset:

Huom! Noutamatta jätetyt toimitukset tai lunastamattomat postiennakkolähetykset eivät ole yhtä kuin tilauksen ”vaihto- ja palautusoikeus”!

Asiakas on velvollinen maksamaan noutamattoman lähetysten lähetys- ja palautuskustannukset täysimääräisinä. Valmiiksi maksettujen tilausten osalta vähennämme kyseiset kulut palautettavasta ostosummasta.

Palautusosoite:

Suomen Navigaatioliitto Mannerheimintie 43 a 00250 HELSINKI

puh. 050 550 8827

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä viipymättä osoitteeseen astrofus@suomennavigaatioliitto.com tai postitse:

Suomen Navigaatioliitto

Mannerheimintie 43 a 00250 HELSINKI

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut toimituksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on aina ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Suomen Navigaatioliitto käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

Suomen Navigaatioliitto sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.