Kuka järjestää kursseja?

Parhaiten saat selville oman paikkakuntasi merenkulkuopin kurssitarjonnasta ottamalla yhteyttä paikalliseen opistoon tai tutustumalla paikkakuntasi navigaatio- tai veneilyseuran toimintaan.

Kurssit alkavat yleensä syyskuussa saaristomerenkulun opetuksella ja jatkuvat kevätkaudella rannikkomerenkulun opetuksella. Näin opiskelija on kartuttanut omaa teoria-osaamistaan ja on valmis käytännön harjoituksiin heti veneilykauden alettua.

Voit myös suorittaa tutkinnnot itseopiskelun jälkeen. Itseopiskeluun tarvittavat ja kursseilla käytettävän kurssimateriaalin voi hankkia Navigaatioliiton tytärhyhtiön verkkokaupasta www.navigointikauppa.fi tai pistäytymällä Navigaatioliiton toimiston yhteydessä toimivaan myymälään. Myös hyvin varustetut kirjakaupat pitävät opiskelumateriaalin mynnissä.

Käytännön veneily- CEVNI- tutka- ja elektronisen navigoinnin kurssien järjestäjinä toimivat Navigaatioliiton jäsenseurat. Edellä mainittujen kurssien lisäksi jäsenseurat järjestävät myös muita veneilyyn liittyviä erikoiskursseja seuran jäsenille, kuten esim. GPS-, plotteri-, isoympyrä- ja Meri-VHF kursseja.

Opettajina toimivat Navigaatioliiton auktorisoidut opettajat ja ovat erittäin motivoituneita toimimaan pienveneilijän parhaaksi.