Kuka järjestää tutkinnon?

Teoreettisen merenkulkuopin tutkintotilaisuuden vastuullisena järjestäjänä toimii Navigaatioliiton jäsenseura.

Tutkinnot järjestetään nomaalisti kaksi kertaa vuodessa, joulu- ja huhtikuussa. Joulukuussa järjestetään saaristo- ja rannikkomerenkulun tutkinnot, huhtikuussa saaristo-, rannikko- ja avomerenkulun tutkinnot. Opettajalta saat suoraan tiedon missä ja kenen toimesta sinun paikkakunnallasi tutkintoja järjestetään. Usein opettajat toimivat, yhdessä seurojen edustajien kanssa, tutkintotilaisuuden valvojina. Ilmoittaudu tutkintoon hyvissä ajoin. Tutkinnon järjestäjävän seuran on ilmoitettava osallistujamäärät Navigaatioliiton toimistolle 3 viikkoa ennen tutkintoa, joten jos haluat varmistua siitä että mahdut mukaan ja että sinulle on varattu tutkintomateriaali tulee SINUN ilmoittautua tätä ennen tutkinnon järjestäjälle.

Kun haluat tietää miten suoriuduit tutkinnossa niin kysy alustavia tuloksia opettajaltasi tai tutkinnon järjestäneeltä seuralta! Lopulliset tulokset vahvistetaan tutkintolautakunnan toimesta yleensä n. kuukauden sisällä tutkinnosta. Alustavan tiedon saat kuitenkin tutkinnon järjestäneeltä seuralta, heiltä saamasi ohjeiden mukaisesti.